X
تبلیغات
آفرود و شاسی بلند
 

این فیلم جالب رو در مورد لودر نگاه کنید حتما

http://www.tabnak.ir/fa/news/204398/...88%D8%AF%D8%B1

 



تاريخ : دوشنبه 30 آبان1390 | 5:18 PM | نویسنده : علی طحانی |

مسابقه ی قهرمانی استان تهران در ورامین جمعه صبح برگزار میشود

برای اطلاعات بیشتر به شماره ها ی روی تصویر تماس حاصل فرمایید



تاريخ : شنبه 28 آبان1390 | 8:11 PM | نویسنده : علی طحانی |

توضیح

این وبلاگ در خصوص پاترول های دیزل فعالیت میکند تمام خدماتی در مورد پاترول و انواع ماشین شاسی بلند رو انجام میدهند
09123401171 طحانی



تاريخ : پنجشنبه 26 آبان1390 | 9:39 AM | نویسنده : علی طحانی |
خرید و فروش تمام موتور های دیزل در ایران

فروش موتور دیزل و قطعات
شرکت های موجود موتوردیزل:
نیسان: پاترول، رونیز، وانت (پیکاپ و نیسان) ، آلتیما NISSAN
میتسوبیشی: پاجیرو، ون، وانت، MITSUBISHI
هیوندا: ون، مینی بوس، سواری HYONDA
تویوتا: لنکروز، وانت TOYOTA
هوندا: سواری HONDA
فولکس: گلف، ون، سواری، گل، وانت
KIA: پراید دیزل و سرز KIA
پژو: سواری PEJUOT
بنز: موتور دیزل سری های S. E. C. SL
همه ی ماشین ها موتور بنزینی هم موجود می باشد
گیربکس اتوماتیک و دنده ای همه ی ماشین ها موجود است
ارسال به تمام نقاط ایران
 
۰۹۱۲-۳۴۰۱۱۷۱  طحانی


تاريخ : دوشنبه 23 آبان1390 | 4:1 PM | نویسنده : علی طحانی |
موتور بعدی که میخواهم توضیحش رو بگم موتور معروفی میباشد هم در ایران و هم در خارج از ایران

این موتور ۲۸۰۰ سی سی حجم داره و به صورت بدون توربو فروخته میشه اما ما خودمون رو این موتور ها توربو (سوپر) میبندیم تا در سر بالایی ها کند نباشه و مثل بنزینی قدرت داشته باشه

این موتور بهترین شتاب را در بین تمام موتور های دیزل و بعضی از بنزینی ها دارد به صورتی که راحت با ۲۰۶صندوق دار توی کفی میره (حتی بهتر)

مصرف این موتور صدی ۷تا است(ترکیبی) در جاده صدی۱۰ و در شهر صدی۴تا میباشد

دیگر خصوصیت این موتور تسمه تایم بودن آن است چون صدای کمتری داره نسبت به موتور بنزینی پاترول و بقیه ی بنزینی ها داره

اگه یک  وقتی خواستین رو سواری موتور دیزل ببندین این بهترین گزینه میباشد چون هم شاتون کوتاه است و هم پر شتاب

این موتور هم به گیربکس دستی و هم به گیربکس اتومات میشینه

اسمش هست ار دی ۲۸ یا RD28



تاريخ : دوشنبه 23 آبان1390 | 3:56 PM | نویسنده : علی طحانی |
در ادامه ی بحث توضیح موتور های دیزل پاترول به موتور چهار سیلندر ۲۷۰۰ سی سی توربو دار میرسیم

این موتور بهترین موتور های ارزان قیمت است و از قدرت بالای برخوردار است

این متور از سری متور های تی دی (TD) میباشد که به معنی توربو دیزل میباشد

این موتور در بازار به راحتی پیدا میشه و پیشنهاد ما برای نصب بر روی پاترول های ۲در میباشد چون  ۲در خیلی سبک تر از ۴در میباشد  این موتور  ۴سیلندر بهترین گزینه است اما این مطلب به عنوان این نیست که این موتور بر روی ۴در جواب نمیده بلکه خیلی هم خوبه اما برای سرعت و شتاب گیری کمی کند میباشد(همین الان در تبریز چند تا پاترول ۲در و ۴در موتور ۲۷ رو بستن)

اسم انگلیسی این موتور TD27 میباشد

NISSAN DIESEL TD27



تاريخ : جمعه 20 آبان1390 | 5:21 PM | نویسنده : علی طحانی |
ای لیست عناوین وبلاگ میباشد هرموضوعی رو که درنظر دارین روش کلیک کنید

 

استفاده از کمک پاترول - جمعه بیستم آبان 1390
توضیح موتور دیزل پاترول LD20T - پنجشنبه نوزدهم آبان 1390
لیست موتور های دیزل نیسان - پنجشنبه نوزدهم آبان 1390
فیلم دیدنی! - پنجشنبه نوزدهم آبان 1390
توضیح موتور rd28t - سه شنبه هفدهم آبان 1390
كاركرد توربوشارژر - دوشنبه شانزدهم آبان 1390
کارکردن موتور دیزل در زیر اب - یکشنبه پانزدهم آبان 1390
ساسات - یکشنبه پانزدهم آبان 1390
گرم کردن شدید موتور و راههای کاهش صدمات به موتور در صورت اتفاق ان - یکشنبه پانزدهم آبان 1390
توربو شارژر معجزه موتور دیزل: - چهارشنبه یازدهم آبان 1390
چرا ديزل؟ - سه شنبه دهم آبان 1390
نکات در مورد وبلاگ - دوشنبه دوم آبان 1390
تعمیر انواع موتور - دوشنبه دوم آبان 1390
لوازم و واشر کاملRD28 - یکشنبه یکم آبان 1390
خرابی موتور - یکشنبه یکم آبان 1390
شماره ی فنی تمام پمپ های دیزل - پنجشنبه بیست و هشتم مهر 1390
عیب یابی موتور دیزل - پنجشنبه بیست و هشتم مهر 1390
پمپ انژکتور اسیابی - پنجشنبه بیست و هشتم مهر 1390
نصب انواع توربو و اینتر کولر بر روی ماشین دیزل - چهارشنبه بیست و هفتم مهر 1390
انواع برچسب دیزل نیسان - چهارشنبه بیست و هفتم مهر 1390
تاثیر هواکش K&N بر روی ماشین های دیزل - جمعه بیست و دوم مهر 1390
جلوپنجره ی اصل پاترول (ژاپنی) با چراغ - جمعه بیست و دوم مهر 1390
TATA DIESELفروش در ایران - چهارشنبه بیستم مهر 1390
آرم سایت پاترول دیزل - دوشنبه هجدهم مهر 1390
فروش موتور و لوارم پاترول دیزل - جمعه پانزدهم مهر 1390
پاترول دیزل - جمعه پانزدهم مهر 1390
Nissan Patrol IN wikipedia - پنجشنبه چهاردهم مهر 1390
توضیحات تویوتا 3اف دیزل - پنجشنبه چهاردهم مهر 1390
یک عدد موتور دیزل تویوتا ۳اف ۴۵۰۰ سی سی موجود میباشد - پنجشنبه چهاردهم مهر 1390
تبلیغ - چهارشنبه سیزدهم مهر 1390
پاترول 60 ساله شد - چهارشنبه سیزدهم مهر 1390
دیزل توضیح - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
موتور دیزل - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
خدمات - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
این عکس موتور ۲۸ که روی پاترولی در تهران نصب شده است - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
موتور 33 دیزل پاترول - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
انواع جلو پنجره پاترول - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
موتور28 پاترول - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
نقشه ی تسمه تایم موتور دیزل28 - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
موتور27 دیزل - سه شنبه دوازدهم مهر 1390
موتور42 دیزل - سه شنبه دوازدهم مهر 1390



تاريخ : جمعه 20 آبان1390 | 5:10 PM | نویسنده : علی طحانی |

 

 

 



تاريخ : جمعه 20 آبان1390 | 2:35 PM | نویسنده : علی طحانی |
می خواهم در چند بخش موتور های دیزلی که توی ایران دارن درحال حاضر نصب میشن رو توضیح بدم

از پاترول شروع میکنیم

از کم ترین حجم موتور

LD20T این موتور حجمش ۲۰۰۰ سی سی میباشد و توربو داره (سوپر دار) بر روی سواری هم نصب میشه مثل:التیما و هانرا و ... روی پیک اپ و وانت نیسان هم میشه نصب کرد اما بیشتر این موتور رو روی ماشین ها سواری نصب میکنن.

LD20/LD20T

There is also a diesel version of the 4-cylinder L-series, used in amongst others the Bluebird 910 and the Vanette. (but strangely enough was not in the 720 pickup, which had the SD22/25 when diesel powered, while the gas version most often has the L-series engine. However, in case of a conversion of a gas powered 720 to diesel, it will be much easier to use a LD20 because it fits on the original gearbox and engine mounts.) The N/A version produced 65 hp @4600rpm and 12,5 kgm @2400rpm, later 67 hp/13 kgm. The turbo version has 79 hp@4400rpm and 17 kgm @2400 rpm. The LD engine must not be confused with the Nissan SD engine which is a totally different engine.

  • LD20-I
  • 1,952 cc diesel engine pre-combustion chamber

65 PS (47.8 kW; 64.1 bhp) at 4,600 rpm
12.5 kg·m (123 N·m; 90 lb·ft) at 2,400 rpm



تاريخ : پنجشنبه 19 آبان1390 | 8:26 PM | نویسنده : علی طحانی |

Diesel engines

Diesel Engines in summary (model, displacement)



تاريخ : پنجشنبه 19 آبان1390 | 12:0 PM | نویسنده : علی طحانی |
این فیلم رو حتما ببینید یک تریلی fhداره توی کوچه ۴متری بن بست سر و ته میکنه!

http://rajanews.com/detail.asp?id=107169

خیلی جالب بود خودم که وقتی دیدم کیف کردم

اگه دوستان بازهم از این چیز ها سراغ دارن به ما ایمیل کنید یا در قسمت نظرات بگزارید من هم در صفحه ی اول میگزارم

یا از موتور ماشینتون که دیزله عکس بگیرید و هرچی درمورد میخواهین بنویسیند به من ایمیل کنید من در وبلاگ میزارم

با تشکر:

علی طحانی

alitahanif@yahoo.com



تاريخ : پنجشنبه 19 آبان1390 | 11:48 AM | نویسنده : علی طحانی |

RD28T

125 PS (91.9 کیلو وات ، 123.3 اسب بخار) @ 4400rpm
26.0 کیلوگرم · متر (255 N · متر ، 188 پوند فوت) @ 2400rpm

نیسان صفری روح سری Y60 2 درب بالای سخت 1994-1997

RD28ETi1

135 PS (99.3 کیلو وات ، 133.2 اسب بخار) @ 4000rpm
29.3 کیلوگرم · متر (287 N · متر ، 212 LB · فوت) @ 2000rpm

نیسان صفری روح سری Y61 2 درب بالای سخت 1997-1999 (گیربکس اتوماتیک)

 RD25ETi2

135 PS (99.3 کیلو وات ، 133.2 اسب بخار) @ 4000rpm
26.6 کیلوگرم · متر (261 N · متر ، 192 پوند · فوت) @ 2000rpm

نیسان صفری روح سری Y61 2 درب بالای سخت 1997-1999



تاريخ : سه شنبه 17 آبان1390 | 9:44 PM | نویسنده : علی طحانی |
سلام دوستان عزیز
عید قربان بر شما مبارک باد
 
كاركرد توربوشارژر
تامین هوای موتور(توربوشارژ)
موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر با فشار جو تامین می گردد حتی در
شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد و در عمل به مقدار
قابل توجهی کمتر از ان می باشد
توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده و باعث افزایش فشار ان به
نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی و گشتاور موتور از 25 تا
40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و موتور می شود

توربو شارژر
توربوشارژر شامل یک کمپرسور و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و
توربین توسط گازهای خروجی حاصل از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود و هوای
بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) است که
شامل یک شفت می باشد و یک سر ان توربین و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده است این
قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین و دیگری برای کمپرسور
می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده و توربین و در نتیجه کمپرسور
را با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند از هوا از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده و تحت
فشار قرار گرفته و توسط نیروی گریز از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور
ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر
ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
افزایش یافته و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
تامین شده برای موتور می گردد


اجزای توربوشارژ
اجزای توربو شارژ عبارتند از توربین در سمت راست و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
محور دوار در وسط حامل توربین و کمپرسور می باشد و از داخل دارای مجرایی است که در ان
روغن به منظور روغنکاری و خنک کاری محور و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای
پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده و سپس با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
می نماید

انواع توربو شارژ
همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند از نوع حلزونی ساده و نوع
حلزونی با افزایش سرعت و نوع ضربانی

توربوشارژ حلزونی ساده
این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده
و کاهش می یابد
این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور از طول حلزن می باشد
گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده و وارد توربین می شوند گازها از میان پره های
توربین عبور کرده و باعث چرخش توربین شده و سپس توربین را ترک و وارد اگزوز می شوند
چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده است پره های کمپرسور دارای انحنا
بوده و تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده با سرعت زیاد
و فشار کم از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود
ان کاهش و فشار ان افزایش یابد

توربوشارژ حلزونی با افزاینده سرعت
این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون و دو مجرا
می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود و از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
وارد چرخ توربین شوند از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده و با زاویه مناسب بسیار
زیاد و با انرژی بالاتر با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور
که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند

توربوشارژ نوع ضربانی
استفاده از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا از ضربات دودهای
خروجی که از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت
توربوشارژ می شود
منیفولد نوع ضربانی دارای معبری از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
کوچکی می باشد تا از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر است شکل
منیفولد به گونه ای طرح گشته تا از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
موتور بهبود یابد
برای بهره بردن بهتر از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان با توجه به ترتیب احتراق به
یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
باعث می شود توده های دود بیشتر از هم جدا باشند و اثر بیشتری خواهد داشت.


تاريخ : دوشنبه 16 آبان1390 | 12:19 PM | نویسنده : علی طحانی |
شما گاهي خودروهاي نظامي را ميبينيد كه در موقعيت هاي سخت (فوق العاده) قرار دارند و اين موقعيت ها مى تواند شامل عبور از آب هاي كم عمق و غوطه ور شدن باشد.



ساخت خودرويي كه بتواند به صورت غوطه ور در آيد يك چالش است - همه انواع موتورهاي احتراق داخلي براي كاركرد خودشان نياز به منبع هوا دارند و نيز بايستي قادر باشند گازهاي خروجي را بيرون هدايت كنند. اگر عمق آب زياد نباشد گازهاي خروجي مى توانند خارج شوند زيرا آنها تحت فشار قرار دارند. هواي ورودي مشكل ساز است – اگر موتور غوطه ور در آب شود آنگاه هواي ورودي نمى تواند وارد موتور شود و موتور از كار مى افتد.

شما مى توانيد مشكل هواي ورودى به موتور را با افزودن يك لوله هوا كش رفع كنيد.خودروهاي چند منظوره نظامي اغلب شامل يك هواكش است و اجازه مى دهد كه غوطه وري اين خودرو ها تا 5 فوت آب نيز امكان پذير باشد(1.6 متر)

پس براي شناوري خودرو در آب لازم است كه موتور كاملا ضد آب شود. بنابراين سئوال اين متن مى تواند بدين صورت تغيير يابد:

" آيا ضد آب كردن موتور ديزل راحت تر است يا موتور بنزيني؟"

براي ضد آب كردن هر خودروي بياباني (آف رود) , قسمت هاي مختلفي براي اينكار وجود دارد. براي مثال:

• هر وسيله الكتريكي مانند ecu , برف پاك كن ها , چراغ ها , باتري و غيره بايستي آب بندى (ضد آب)شوند.

• هر هواكشي براي كارتر , ديفرانسيل و ... بايستى آب بندي شود ( يا همسطح لوله هواكش شوند)

• باك سوخت مى بايست آب بندي شود و هواكشي مناسب آن نيز انجام شود

• هر محفظه يا شكافي كه مى تواند پر از آب شود بايستى خالى از آب گردد.

با فرض رعايت شدن موارد فوق و ضد آب بودن موتور, آنگاه خودرو مى تواند در آب نيز به حركت خود ادامه دهد.به طور كلى ضد آب كردن موتورهاى ديزلى آسان تر از موتورهاى بنزينى است بخاطر وجود سيستم جرقه زني و شمع در موتور بنزيني كه كار را براي آب بندي سخت مى كند. اين اجزا در ولتاژ بالا كار مى كنند و درز گيري و ضد آب كردن آنها سخت ا ست ( اما غير ممكن نيست).

يك موتور ديزل سيستم جرقه زني ندارد .اگر موتور ديزل يك پمپ سوخت مكانيكي و نيز انتقال قدرت كاملا مكانيكي داشته باشد ديگر هيچ نگراني بابت سيستم كنترل الكترونيكي اين نوع از موتورها و در نتيجه خودروها وجود ندارد.اين تركيبات مى تواند منجر به يك موتور ديزل شود كه به آساني ضد آب مى شود. به همين دليل است كه خودروهاى نظامى اى كه مى توانند از آب عبور كنند موتورهاى ديزل دارند.


تاريخ : یکشنبه 15 آبان1390 | 8:53 PM | نویسنده : علی طحانی |
در خودروهاي گذشته و كاربراتوري، اهرمي بود كه به آن ساسات گفته مي‌شد. ساسات كلمه‌اي روسي است كه وارد اصطلاحات فني شده است، در خودروهاي قديمي معمولاً وقتي خودرو روشن نمي‌شود مي‌گويند ساسات را بكشيد بعد استارت بزنيد. ساسات دريچه‌اي است كه در مقابل مجراي ورودي هوا را گرفته و باعث كنترل هواي ورودي به سيلندر مي‌شود. بسته شدن دريچه ساسات باعث مي‌شود تا از هواي ورودي به موتور كاسته شده و بنزين بيشتري وارد سيلندرها شود. اين مساله سبب مي‌شود تا موتور راحت‌تر روشن شود. پس از روشن‌شدن موتور حتماً بايد دريچه ساسات به حالت اوليه بازگردد.
در غير اين صورت مصرف سوخت به شدت بالا رفته و موتور بد كار مي‌كند. اما در اتومبيل‌هاي نسل جديد كه كاربراتوري هم هستند، ساسات به صورت اتوماتيك وارد مدار سوخت‌رساني مي‌شود. در اين نوع سيستم در صورت سردبودن موتور مدار ساسات به صورت خودكار فعال مي‌شود و سوخت بيشتري وارد موتور مي‌كند، مثلاً در خودروهاي پرايد، مدار ساسات وابسته به آب موتور است و گرماي مورد نياز خود را از گرماي آب موتور مي‌گيرد. وقتي كه آب موتور سرد بوده و موتور خاموش است، دريچه ساسات بسته است، اين كار باعث افزايش سوخت كاربراتور مي‌شود. اما وقتي آب موتور گرم باشد، دريچه به حالت باز درآمده و جلو سوخت اضافي گرفته مي‌شود. اما در خودروهاي كاربراتوري فقط از سيستم ساسات استفاده نمي‌شود.
اين سيستم در خودروهاي انژكتوري نيز كاربرد دارد، اما چون گفتيم در خودروهاي انژكتوري همه چيز بايد زير نظر ECU باشد، مدار ساسات نيز زير نظر ECU است، در اين خودروها ديگر اهرم و يا دكمه‌اي به نام ساسات وجود ندارد و ساسات نيز به صورت خودكار و با فرمان ECU به كار مي‌افتد. البته مدار ساسات به شكل خودروهاي كاربراتوري ديده نمي‌شود، بلكه ECU با كنترل نسبت هوا به سوخت به راحتي مي‌تواند خودرو را در سردترين حالت روشن كرد- براي اين كار از نوعي موتور برقي كوچك استفاده مي‌شود كه موتور پله‌اي نام دارد. اين موتور كوچك با فرمان ECU ميزان هواي بسيار كمي را وارد موتور مي‌كند هر چه فرمان ECU قوي‌تر باشد هواي ورودي نيز بيشتر است، در نتيجه مي‌توان گفت نسبت هوا به سوخت تغيير مي‌كند. اين سيستم در عين سادگي كار و پيچيده‌نبودن سيستم آن بسيار مهم است و مي‌تواند نقش موثري در روشن‌شدن خودرو و هواي سرد داشته باشد.



تاريخ : یکشنبه 15 آبان1390 | 8:49 PM | نویسنده : علی طحانی |

گرم کردن شدید موتور و راههای کاهش صدمات به موتور در صورت اتفاق ان

خودروی سمندی را دیدم که به دلیل گرم کردن شدید موتور در جاده متوقف وتقاضای اب می کرد.

موضوع را که جویا شدم; به دلیل پرتاب سنگ از عقب یک کمپرسی شن کش و برخورد ان با رادیاتور باعث سوراخ شدن و نشتی اب از رادیاتور شده بود. راننده می گفت که از عقب کمپرسی سنگ زیادی خارج می شد و چند تائی از انها با بدنه وشیشه ماشین برخورد کردند.در ابتدا دما روی حالت نرمال و90درجه سانتیگراد بود ولی دیدم که به ارامی دمای موتور در حال افزایش است.توجهی نکردم تا اینکه دما به بالای 120درجه رسید.

خودرو را متوقف کردم و با بالازدن کاپوت و بازدید از موتور متوجه شدم که رادیاتور نشت پیدا کرده است. وبرای خنک کردن ان بلافاصله موتور را خاموش ومقداری که اب همراه داشتم به موتور پاشیدم تا زودتر خنک شود.

متاسفانه این اقدام نه تنها سودی ندارد بلکه باعث صدمه شدید به موتور خواهد شدو در واقع باعث گیرپاژ موتور خواهدشد.

در گرمای بالا به دلیل اینکه قطعات در بیشترین انبساط خود هستند سرد کردن سریع نه تنها سودی ندارد بلکه انقباض سریع انها باعث چسبیدن رینگها به پیستون شده و ادامه حرکت باعث خراشهای زیادی بر روی بلوکه موتور خواهد شد.از طرفی سرد وگرم شدید پیستون نیز باعث ترک خوردگی بر روی سطح پیستون خواهد شد.تاب برداشتن سرسیلندر و ایجاد ترک در بلوکه نیز به ان اضافه میگردد.یعنی یک تعمیر موتور اساسی با هزینه ائی بیش از پانصد هزار تومان.

 

پیشنهاد:

در مواقعی که موتور خیلی گرم شده و هیچ اب خنک کننده ای نیز همراه ندارید بلافاصله خودرو را دریک موقیعت مناسب متوقف نموده و کاپوت را بالا زده و هر سی ثانیه موتور را چند ثانیه روشن کنید و بعد خاموش نمائید. این کار را چندین مرتبه ادامه دهید تا موتور به دمای محیط اطراف خود برسد.در این حالت از چسبیدن رینگها و صدمات دیگر که ذکر شد جلوگیری خواهد شد. البته باید به فکر تعویض یک واشر سر سیلندر  به دلیل بالابودن دمای زیاد موتور که اولین خسارت ان واشر سرسیلندر است باشید البته د ر صورت وارد شده اب به روغن  موتور و یا بالعکس ورود روغن به اب رادیاتور این کار باید انجام شود.

در صورتیکه اب همراه دارید وقصد اضافه کردن به رادیاتور را دارید باید دقت بسیار زیادی انجام شود.لازم است خودرو را روشن کرده تا حرکت و پمپاژ واتر پمپ اب را به سمت بلوکه موتور هدایت کرده و از ایجاد فشار زیادی در رادیاتور خودداری نماید.برای باز کردن درب رادیاتور میباید دقت لازم صورت پذیرد.پیشنهاد میگرددبا یک لوله و یا هر وسیله دیگر باز کردن ان را به ارامی و از فاصله حداقل یک متری انجام دهید تا در صورت وجود فشار زیاد در رادیاتور اب بسیارگرم ان به سر وصورت شما نپاشد که بسیار خطرناک است.پس از بازکردن در رادیاتور به ارامی اب را در چند مرحله به ان اضافه می کنیم و دور موتور را بالا برده تا اب سریعا گردش پیداکرده و دمای موتور را پایین بیاورد. وپس از خنک شدن موتور ان را خاموش کرده و به فکر سایر اقدامات بعدی نطیر انتقال به تعمیرگاه مجاز و رفع نشتی باشید.در خودروهای امروزی به دلیل مدار بسته بودن انها لازم است هواگیری از سیستم خنک کاری انجام پذیرد. در غیر این صورت موتور با گرم کردن مجدد مواجه خواهد شد.

 

چند نکته:

1.    توصیه میگردد در مواقعی که قصد کارواش خودروی خود را دارید حتما به موتور اجازه دهید به دمای نرمال خود رسیده و سپس نسبت به شستشوی خودرو اقدام نمائید.

2.       همیشه بالا رفتن غیر عادی  امپر حرارت موتور را جدی بگیرید.

3.    بالا رفتن خیلی سریع امپر درجه حرات می تواند به دلیل گیرکردن ترموسات; خرابی واتر پمپ و یا تخلیه خیلی سریع اب رادیاتور به دلیل باز شدن جنتهای رادیاتور و یا نشتی شدید از رادیاتورباشد.

4.    بالا رفتن ارام اما مدام امپر درجه حرارت نیز به دلیل کمبود اب رادیاتور ;نشتی کم اب از رادیاتور و یا جنتها و مسیرهای هدایت اب رادیاتور است.

5.    از سالم بودن درب رادیاتور مطمئن باشید چون خرابی ان باعث خروج اب در مواقعی که اب به دمای بالا می رسد میشود و مرتبا سیستم نیاز به رفع کسری اب خواهد داشت.که در دراز مدت باعث ایجاد رسوبات در جداره رادیاتور و بلوکه موتور می شود که باعث گرم کردن دائمی موتور خواهد شد و تنها راه باقیمانده ان تعویض رادیاتور و یا بازکردن ترموسات است. که باعث ایجاد مشکلات بعدی خواهد شد.البته شویندهائی در بازار وجود دارد که کار شستشو  را انجام می دهندکه متاسفانه باعث مشکلات دیگری می شوند که سعی خواهد شد در یک پست جداگانه به ان پرداخته شود.



تاريخ : یکشنبه 15 آبان1390 | 5:22 PM | نویسنده : علی طحانی |

توربو شارژر معجزه موتور دیزل:

   یکی از موثر ترین راه ها برای افزایش اسب بخار موتورها افزایش مقدار هوا و  سوختی است که در سیلند آن ها می سوزد برای رسیدن به این هدف اغلب خودرو سازان تعداد سیلندرها یا حجم آنها را افزایش داده اما این روش مقبول به صرفه نبوده و افزایش مصرف سوخت و آلایندگی زیاد را به دنبال دارد به همین منظور ساده ترین و به صرفه ترینترین راه استفاده از توربوشارژر است.                                               
توربو شارژر مانند قلب هوا را به داخل سیلندر دمیده یا پمپ می کند که عملا مرحله مکش توسط سیلندر حذف شده و این عامل مهم افزایش توان موتور به شمار می آید به طور معمول توربوشارژر ها فشار هوا را شش تا هشت پوند براینچ فشرده تر می کنند با توجه به اینکه فشارمعمولی اتمسفر7/14 پوند بر اینچ در سطح دریا می باشد وا ضح است که با این روش می توان 50 درصد بیشتر هوا وارد موتور کرد به علت افزایش فشار هوا که این خود موجب افزایش 50 درصدی توان موتورمی شود
توربو شارژرها از لحاظ تئوريک ميتوانند توان موتور را بين ۴۰ تا ۵۰ درصد بهبود بخشند که در عمل اين ميزان به ۳۰ تا ۴۰ کاهش مييابد.
توربو شارژر ابتدا در موتور دیزلی کار برداشت اما با ایجاد اصلاحاتی اینک در اغلب اتومبیل های پر قدرت و حتی اتومبیل های خانوادگی می توان از توربو شارژر استفاده کرد.
نحوه عمل کرد توربو شارژر:
                                                          

یک توربو شارژر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: توربین و کمپرسور که توسط یک شفت به یکدیگر متصل اند توربو شارژر در حقیقت توربینی است که به وسیله گازهای اگزوز به حرکت در آمده و یک کمپسور گریزاز مرکز را که توسط یک شفت (ميل گردان) به آن اتصال یافته می چرخاند کمپرسور نیز هوا را از مرکز تیغه هایش به داخل کشیده و توسط پره های خود در حین چرخش به بیرون پرتاب می کند.
.سرعت چرخش در اين توربين ها گاه به ۱۵۰۰۰۰ دور در دقيقه ميرسد که ٣٠ برابر سریع تر از دور موتور.

مزایای توربو شارژر ها:

با صرفه نظر از افزایش توان خودرو کمک توربو شارژر به موتور در ارتفاعات است با توجه به اینکه در ارتفاعات غلظت هوا کم است به موتور کمک می کند تا دچار کاهش قدرت نشود در ارتفاعات برای هر مکش پیستون جرم کمتری از هوا را به داخل سیلندر می کشد حتی با پرشدن سیلندر از سوخت به علت کمبود اکسیژن احتراق کامل صورت نمی گیرد بنا براین توربو شارژر این کمبود را جبران کرده و موتوربا شرایط عادی کار می کند

سیستم اینتر کولر:                                                                  

از انجا که هواي کمپرس شده از گازهاي خروجي موتور تامين ميشود لذا داراي    درجه حرارت بسيار بالايي است و به همين جهت در خروجي کمپرسور يک          خنک کن مياني تعبيه ميشود. 

هدف از کار توربو شارژر فرستادن بیشتر مولکول هوا به سیلندر است نه بیشتر کردن فشار هوای ورودی به موتور. افزایش فشار هوا در توربو شارژر ها تا حدودی ناشی از افزایش دمای هوای کمپرس شده قبل از ورود به موتوراست بنابراین استفاده از اینتر کولر برای پایین آوردن دمای هوا و متراکم کردن آن بسیار موثر خواهد بود. اینتر کولر در حقیقت یک وسیله جانبی است شبیه به رادیاتور که بعد از کمپرس قرار داشته و هوا پس از عبور از کمپرسور از داخل گذرگاه های آبندی شده که هوای خنک جریان دارد عبور می کند و با انتقال حرارت خنک می شود و در فشار معین تعداد مولکول هایش افزایش می یابد.



تاريخ : چهارشنبه 11 آبان1390 | 7:6 PM | نویسنده : علی طحانی |

چرا ديزل؟

دنياي‌خودرو- محمدحسن اسداللهي: موتورهاي بنزيني چه تفاوتي با موتورهاي ديزلي دارند؟ يا اينكه اساساً چرا در خودروهاي سنگين، قطارها، كشتي‌ها، ماشين‌هاي كشاورزي و برخي از خودروهاي سواري از موتورهاي بنزيني استفاده نمي‌شود و ديزل‌ها در آنجا از اولويت برخوردارند؟

براي پاسخ به اين سوال، چندين دليل قانع‌كننده وجود دارد مهم‌ترين دليل استفاده از موتور‌هاي ديزل صرفه اقتصادي‌بودن آن و سوختن كامل هيدروكربور است، همان‌طور كه مي‌دانيد گازوييل به دليل قيمت پايين از صرفه اقتصادي بهتري نسبت به بنزين برخوردار است، همچنين به دليل سنگين‌بودن گازوييل نسبت به بنزين ميدان مصرف آن نيز در موتور خودروهاي سنگين پايين‌تر است.
در موتورهاي ديزلي به دليل احتراق كامل گاز خروجي از اگزوز، هيچ‌گونه هيدروكربور نسوخته يا نيم‌سوز ندارد، در نتيجه باعث آلوده‌شدن محيط‌زيست نمي‌شود و راندمان حرارتي بالايي هم دارد البته احتراق كامل در اين نوع موتورها ناشي از د قت زياد سيستم سوخت‌رساني است.
موتور ديزل مانند موتورهاي بنزيني از نوع احتراق داخلي «درون‌سوز» بهره مي‌برد، يعني انرژي شيميايي سوخت در داخل سيلندر به انرژي حرارتي و سپس انرژي حرارتي به انرژي مكانيكي تبديل مي‌شود و قدرت لازم را به وجود مي‌آورد. اگر به مراحل كاري اين نوع موتورها نگاهي بياندازيم، شيوه كاركرد آنها شبيه به موتورهاي بنزيني است با اين تفاوت كه در موتورهاي ديزلي احتراق يا انفجار در اثر فشار و حرارت بالا و بدون احتياج به شمع و جرقه صورت مي‌گيرد، به طور كل در اين نوع موتورها سيستم جرقه‌زني وجود ندارد، همچنين سيستم سوخت‌رساني در تمام موتورهاي ديزل به صورت انژكتوري است، دليل اين امر هم اين است كه چون گازوييل سوخت نامرغوب‌تر و سنگين‌تري نسبت به بنزين است و درجه اشتعال خيلي پايين‌تري هم  دارد بايد حتماً به صورت پودر درآيد تا مشتعل شود.
نسبت تراكم در اين موتورها فوق‌العاده بالاست كه از يك‌بيست‌ودوم تا يك‌چهاردهم با توجه به شكل اتاق احتراقي و طبيعي موتور متغير است. در موتورهاي ديزلي بر اثر فشار خيلي بالا، هوا كاملاً فشرده مي‌شود و دما به طور شديدي بالا مي‌رود- در آخرين لحظه كه دما و فشار هوا به بالاترين حد خود مي‌رسد، انژكتور يا سوخت‌پاش، گازوييل را به داخل محفظه احتراق مي‌پاشد در اين لحظه به علت فشار و دماي بالا، گازوييل پودر و با هوا مخلوط مي‌شود و پس از چند لحظه كه به آن تاخير احتراق مي‌گويند، منفجر مي‌شود «احتراق‌ بدون جرقه» البته عمل تزريق اينجا تمام نمي‌شود، زيرا انژكتور پاشش خود را از لوله ادامه مي‌دهد، اين عمل طول زمان احتراق را بالا مي‌برد كه قدرت فوق‌العاده‌‌اي نيز توليد مي‌كند، با اين كار فشار احتراق كم نمي‌شود به عبارت ديگر ادامه احتراق در زمان طولاني‌تر جبران بزرگ‌شدن حجم سيلندر را مي‌نمايد به همين خاطر به موتور ديزل، موتور فشار ثابت مي‌گويند، در موتورهاي ديزلي پيستون براي مدت بيشتري نسبت به موتورهاي بنزيني تحت تاثير فشار احتراق قرار مي‌گيرد از آنجا كه تمام اصول كاري موتور ديزل بر پايه تزريق سوخت است، پس بايد دستگاه سوخت‌رساني و تزريق سوخت، بسيار دقيق كار كند، يعني مطابق با نياز راننده سوخت تزريق كند- لحظه شروع تزريق بايد كاملاً حساب‌شده باشد. سوخت بايد به طور كامل به پودر و ذره تبديل شود و به اتاق احتراق برود و در تمام فضاي اتاق احتراق پخش شود، اين اعمال باعث مي‌شود احتراق به طور كامل انجام شود كه همين اعمال راندمان كاري موتور را بالا مي‌برد، اين به آن معنا است كه گاز خروجي اگزوز حداقل هدروكربور نسوخته را دارد. عوامل زيادي هستند كه احتراق را در موتور ديزل كامل مي‌كنند، از جمله: انواع شكل اتاق احتراق با كيفيت‌هاي متفاوت در اختلال سوخت و هوا- اصلاح دستگاه سوخت‌رساني توليد سوخت مناسب براي احتراق- نصب دستگاه‌هاي پيش‌سوز يا فيلترهاي مخصوص در خروجي موتورها و اگزوزها- تمام اين موارد براي بالابردن راندمان حرارتي موتور است كه تاثير زيادي در توليد قدرت دارد.
اما اجزاي دستگاه سوخت‌رساني در موتورهاي ديزل بسيار حساس و دقيق است. با هم به بررسي انتقال سوخت از باك تا اتاق احتراق مي‌پردازيم. به عامل اول باك مي‌رسيم، اين وسيله كه براي نگهداري گازوييل استفاده مي‌شود داراي سوراخي در قسمت بالايي باك است كه علت آن ورود هوا است.



تاريخ : سه شنبه 10 آبان1390 | 6:17 PM | نویسنده : علی طحانی |
چند نکته رو یاداوری کنیم برای شما بزرگواران

۱-لطفا نظر دهید به کار ما و در نظر سنجی هم شرکت کنید.

۲-اگر نظر دادین ایمیل یا شماره تماس رو بنویسید تا بتوانیم جواب بدهیم.

۳-اگه نکته ای درمورد وبلاگ یا کارمون دارین می توانید ایمیل کنید.

۴-ما تمام سعی خود را میکنیم تا شما به راحت ترین و بهترین و مطمئن ترین راه اقدام به تغییرات در ماشین خود باشید.

۵-انتقاد بهترین راه درست کردن چیزیست پس از ما انتقاد کنید خوشحال میشویم.

۶-هرنوع سوالی در مورد ماشین دارین می توانید به ما ایمیل کنید و ما در اسرع وقت جوابتان را می دهیم.

در آخر هم جا داره از دوستانی که نظر دادند تشکر کنیم:اقایان فرشید و رضا و شایان و غضنفر و حسین و مسعود...

ایمیل ما:

ALITAHANIF@YAHOO.COM

شماره تماس خدمات دیزل و تعمیر :

۰۹۱۲۳۴۰۱۱۷۱طحانی

شماره تماس وبلاگ نویس و لوازم اسپرت :

۰۹۳۷۶۹۵۸۷۶۲ علی طحانی(لطفا بعداز ظهر زنگ بزنید)



تاريخ : دوشنبه 2 آبان1390 | 10:10 PM | نویسنده : علی طحانی |
-تعمیر انواع موتور دیزل(پاترول و تویوتا و پژو و هیوندا و میتسوبیشی...)

-فروش انواع موتور و گیربکس (پاترول و تویوتا و پژو و هیوندا و میتسوبیشی...)

-اتاق کامل پاترول

-نصب انواع سوپر و توربو روی ماشین دیزل

-لوازم یدکی تمام ماشین های شاسی بلند (پاژن و پرادو و پاترول وتوسان و...)

۰۹۱۲۳۴۰۱۱۷۱طحان موتور

ALITAHANIF@YAHOO.COM

هر گونه سوال یا سفارشی داشتین میتوانید به ما ایمیل کنید

 



تاريخ : دوشنبه 2 آبان1390 | 8:25 PM | نویسنده : علی طحانی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.